Redho jer laa..

Aku semakin pening dengan politik tanahair. So, malas dah nak follow. Bersibuk-sibuk dengan urusan sendiri lebih baikkk dari fikirkan hal orang lain yang tak bersangkutan langsung dengan kita.
Dengan kepelikan hal politik kita, aku lebih pelik dengan orang yang hegeh-hegeh mintak mahap dengan kita, tapi still nak ungkit, nampak sangat tak ikhlas and hati masih....errr cedera tak pulih2. Baik la bersihkan hati dulu baru mintak mahap seikhlas mungkin. Kesian sgt dengan orang lagu ni. Otak and hati diorg tak pernah free dari perasaan yang tak best. Tak pe lah. Abaikan jer. Baik fikirkan macamana nak membuatkan hati sendiri lebih best yang xde sangkut paut dengan orang.

Redho jer laaa..

"EVERYONE YOU MEET HAS SOMETHING TO TEACH YOU"

Dengan siapa kita jumpa dalam hidup ni ditentukan oleh Allah. Untuk memberi pengalaman dan pengajaran kepada kita. Perlu ke nak persoalkan ketetapan Dia? Kesian pulak kalau asyik nak persoalkan apa yang Allah dah rancangkan dan tentukan. Susahkan nak redho berbanding sabar? Ikhlas pun susah. Setiap kesusahan itu adalah hikmah dan jalan untuk meraih pahala bagi yang bersabar & redho.
Untuk petua ketenangan & kebahagiaan hati sendiri, stop comparing our self with others. Senjatanya adalah doa. Itu je. Tak susah sangat pun nak buat.

Redho jer laa...

Semakphone kita masuk air. Entoh biler anok kita jirus/rendam sbb dia bangun awal, kita dalam mamai2 tgk phone dah lencun! Bese org akn kata ha tu la bg lg ank main dgn phone. Eh eh..no no. Aku dah jarang bg dia phone(utk coolkan dia), tp x sedo biler masa dia ambik pg tu. Walopon 9to jer tp cukup berjasa and sgt satisfied dgn performancenya, kualiti gmbrnya ..yep semestinya lah bnyk gmbo berharga dlm tu. Aku dh uninstall dropbox, sajer. Marah? Nope at all. Takde rasa marah pd anak sebab apepun benda dh nak jadi. Ader la hikmahnya tuh. Banyak benda lain lagi kene lyn selain semakphone tu kenn.  Tunggu lg 2 minggu kene repair. Hopefully masih ade harapan untuk dia trskan idup. Sbrnya plg bguna sbb duk berwhatssup dgn 2 bff's yg status surirumah. Best berkongsi tips and pengalaman msg2 facing this life. The best thing is..haaa ni nak story.. Diorg ni x pernah la semakin nk down kan aku (jika aku tgh down.) dgn nk compare apebende ntah yg berbeza. Bila aku rasa jatuh, diorg ni la akn bangkitkan aku semula. Sebab fasa hidup kami berlawanan. Setiap sesuatu tu dah pasti ade pro n cons. Dua2 ade kelebihan dan semuanya ada cabaran. So, perlu ke nak persoalkan? Buang masa kot. Dua2 org ni tak suka main fb haha. Kitorg just sharing ape2 kat insta n whatsapp.

Redho jer laaa..

Selamat Beramal







No comments: