Selepas 2X keguguran tahun lepas

Sekarang dah 6 bln lbh pregnant anak ke4. Tahniah Ju!

Kesahnya kawan saya since TADIKA..memang la dia xde masalah sangat untuk pregnant, tapinya senang plk gugurnya. Walaupun anak dah 3 sekarang ni, keguguran demi keguguran tetaplah menyedihkan hati.. ye dak?

Saya pon memperkenalkan ESP Shaklee sebagai langkah untuk kuatkan rahim supaya tak gugur lagi. Lepas abis ESP dia plan nak ambik B Complex plk. Alhamdulillah tak lama lepas consume ESP dia pregnant balik. Syukur sebab dah survived hingga 6 bln lebih. Semoga selamat hingga melahirkan baby yang sihat walafiat hendaknya..Amiin.

Memang la rezeki itu ditentukan Allah, kalau kita tak berusaha..ade Allah nak bagi tergolek? Bertuah la kalau dapat tergolek mcm tu kan.

So, moral of the story, keguguran boleh dialami oleh sesiapa sahaja. Tak boleh la kita nk confident saya bahawa rahim kita memang kukuh atau benih suami kita memang terbaaaaaik. Kerana kesuburan dan keguguran dipengaruhi oleh faktor semasa.

Apa salahnya kita ambik langkah berjaga-jaga dengan pengambilan nutrien2 penting...kan? Tak rugi mana RM150 berbanding dengan sebuah nyawa seorang bayi!

Berusaha tanpa putus asa...

No comments: