Minggu yg emo

• Selama 28 thn ni…ini antra bln istimewa yg mn bru aku terasa bahana musim gerhana seorang wanita.
• Bln ni jugak la senggugut menyerang sehingga terpakasa cuti terkejut, krna ditambah rsa nk demam ala2 meloyakan ckit, stlh sekian lama x period pain.
• Mungkin juga disebabkan paras hormone ni yg semakin meracau. Drpd cycle 33 hari..melonjak semula sehingga 54hari. 3 mggu lewat. Kuciwa sedikit dalam tenang terima hakikat. Belum masanya mungkin.
• Beberapa perkara kecil mencetuskan rasa kecik hati..mata berair, merajuk separa senyap. Mlm tu, tdo dlm linangan air mata tanpa sebab. Tetiba je la terfikirkan hal2 yg menyedihkan. Tgk citer Spiderman 1 pon, basah mata, mcm nengok citer Hindustan jer.
• Hari esoknya pl sya lost cntrl kat tmpt krja. Tak sepatutnya berlaku stlh sekian lama mendidik diri sentiasa kwl ht dan keadaan. Aku mampu bertahan dgn hal yg lbh bsr, tp gagal lak dgn hal sekecil hrni. Kenapa yer..?
• Sepucuk srt diterima dr HR. wahh..panas gituh. Aku bersemuka dgn pegurus operasi..dlm keadaan membara. X sempat nk mengucap daa..short talk. Then aku kluar hempas pintu. Sggh x patut. Mcm kne rasuk. Mn taknya, buat peraturan sesuka hati. Lain kali biar jelas. X berakhir di situ, si manager ni, tulis kat status ym dia..”mcm2 manusia ada..’. panas lg hati ni. Lantas aku ym dia..tanye direct to da point..
• …………..……………skrip dipotong..
• Ditekankan di sini, ambe mmg pantang org nk main2 ayt kat status ym ni. Sungguh kebudak-bdkan.(konon2 nk mengundang perhatian kroni2 prihatin..mula la jd isu)
• Jauh di sudut ht ni sya menyalahkan diri sendiri. Tp sya juga mebguji keprofesionalan dia. Sejauh mn dia kotakan kata2 sendiri setahun yg lalu?
• Sya bkn nya sengaja menimbulkan huru hara. Cuma semua org ader hati dan perasaan. Im not a coward to speak up my right..even pd mata diorg im wrong. (putar2 belit, menang belah diorg jugok.)bcoz the boss is always right!

2 comments:

Nisa said...

sabar banyak2 tuang..

La Leeda said...

btl.ssh nk sbr walo tau hikmah nya besar.tp kalo baik n sbr terlampau, org tindas.nak2 org2 atsn ni.kronisma bnyk. InsyaAllah,tmbhkan ksbrn.