1st time Q demam @8 months +

Ni waktu pagi lps sampai rumah sista.
Ibu saya tak bagi pergi keje. Saya tak kata apa sangat. Saya kata tengok dulu keadaannya macamana. Anak pertama, anak sulung, anak jantan.. kene kuat.. Becoz your mom have to work. Saya tunggu dia terjaga dari tidur. Nak tengok keadaannya meragam ke idok.
  • start dgn selesema..sbb walid mandikan lama sket sbb nk bg dia main2 air 
  • then batuk..
  • pegi ambik ubt homopati - kering sket selesema
  • Esoknya, bila saya balik dari kerja, ttba Q dmm, selesema kembali meriah..+ batuk pakej dgn lelah..complete set.
Panic tone was ON. Oooo mcm ni rupanya anakku demam. Jakun sebab sebelum ni tertanya-tanya mcmn lah kalo anak demam. Lps sooth kan anak, trs sms hubby. Kbtln la plk dia blk keje lwt hrtu. Tak lama kemudian hubby sampai. 

Masa awal2 Qu demam tu, dia nak menyelit n duk diam je celah ketiak saya. alahai..time tu my sis ckp kesiannya tengok. Afiq terus pegi belikan cool fever. Dlm 15 mnt ke x sampai..trs Q merangkak n 'kemas' tmpt brg hadiah dia..Ayyo anak! Dah sht ke???

Malam tu decided to bring him to the clinic. Tp doktor khuzaini xde, mlm tu doktor raja yg duty. DR tanya dpt dr sapa ni, belah hubby xde. saya diam jer. Sbb saya x sure saya lelah atau resdung.
DR tanya nak sedut? Banyak kali dia tanya hubby dgn confident dan tanpa soal saya setuju. Saya diam tak terkata 1000 bahasa. Banyak fikir. Doktor kata kalau sedut, baru dia blh tidur lena. Saya pandang hubby and hubby bgtahu doc nak sedut. DR pon buat sket preparation and masukkan ubt kat alat.

Kami pegang anak. Kuat2. Erat2.

Proses sedut berlaku.
Anak meraung.
Saya hampir menitis air mata.
Nak meraung jugak rasanya.
Mahu tanya doktor apa rasanya.
Doktor kata bukan sakit cuma dia mrh sbb kene pegang.
2X Q tepis corong sampai trjatuh.
Cess ingt kjp je proses tu lama jgk sampai keluar lendir.
Lendir putih, pekat.
Tak banyak.
Balik, Q tdo lena.
Alhamdulillah.
Moga cepat sembuh sayang.

No comments: