Nordette

18 01 2010 - kerja yang xde keje. Sdg menunggu task2 geran2 yg melambak tuh. Sgtlah bosan, as usual..mencecah waktu asar je mula la angin dh naik kepala...pening n boosan thp nk mintah. mmg muntah r pahtuh.

19 01 2010 - on leave. pegi sambung Nordette je. x mintak mc pon. x sanggup kalo doc pk..eleh, skt kepala sikit pon nk minta mc. Decided to take Nordette for 1 more month. Sorry doc, I kureng kesabaran. 3 months is too long. Nordette ialah pil perancang hamil sbnrnya. Pil ni scra dsrnya mmg to prevent pregnancy. (Semua duk mrh n pelik when i take those pills.) Tp hakikatnya, the function is to regulate my menstrual cycle. Selama ni cycle aku meracau, how come aku nk tau waktu subur aku biler masa. Bcoz of that, kne stablekan cycle period dulu.

Siang2, unusual doc yg duty. So, x dpt la nk chi chating dlu about keberkesanan ubt tu n soklan2 berbangkit yg aku nk p tanye doc yg dh biasa n knl aku. Pe yg terjukatnya, without asking me anything, Doc R ni ckp.."Ooo nk pil pperancang eyh, tgh menyusu...".
Blur btl muka aku time tuh. Bnyk la ank tekak aku nk kne susukan.

Side effects? Mesti ader. Sbnrnya aku mls dh nk tanye doc n doc pon x btau side effectsnya which aku blh tanye pacik google je. Antaranya ialah;

1. put on weight (mmg aku x suka x suka x suka..tp terpaksa la kan.)
2. fenin2( x suka jgk coz mengganggu hari2 indah ku. Pe kan daya.)
3. mood swing (mmg membahayakan utk kesihatan sosial, tp Alhamdulillah under cntrl.)
4. Acne (syukur xde sgt, coz now tgh abiskn ubt resdung.)
5. Always wanna pee. (tdo x lene you, purata 3X bgn kecing mlm. Siang pon asyik jer..)

Blhkan kes ni dinamakan REVERSE BIOLOGY? Kita mahu peknen, tp kita mkn pil to prevent pregnancy. When we stop suddenly, we hope it can make it! Dgn izin Allah.

20 01 2010 - kembali bekerja. Saki baki fenin masih ada....adoi yai...

No comments: