10 punca gemuk

Carta penyebab kegemukan. Mari kita semak;

10. Baka - tak boleh nak elak. Sampai masa gemuk juga. ;(
9. Kadar metabolisme rendah. - Mesti cari method untuk tingkatkan masalah yg satu ni.
8. Makan waktu malam/lewat malam - Pastu tido, tak sempat hadam.
7. Suka makanan berat - kabohidrat tinggi; nasi, burger dll.
6. Tension pastu makan sedap-sedap lama-lama kudap-kudap nak bagi lupa masalah.
5. Happy punya pasal. - Makan juga!? Dan makan besarrrr punya. Celebrate la katakan..
4. Keraian sana-sini. - Rugi kalo tak makan pree yer? Nampak mcm sdp jer. Rasa itu ini..huhu
3. Ketagih air sejuk. - Ikut teori logiknya, cepat beku lemak2 dalam badan, asyik beku jer bila nak rembes?
2. Masa terluang. Tak tauu nak wat pe. Buatlah senaman mulut.
1. The food is there! Makan je la. Kalo dak, membazir. Kan ke dosa tu.. ;B

Last but not least ------> Kene paksa makan daaaaaaa....
Saper setuju, senyum2 kambing dah ler..eheks!

2 comments:

Putra Mama said...

kalo air sejuk tu mmg aku x boleh tinggal.. ;p

Pn.Leeda said...

farah> kalo pg2 dah minum air berais tu lg naya..ko xpa..slim merlin lg..