Ada Apa Dengan Rupa

Suatu pagi yang indah dlm toilet sebuah training centre. Ketika saya berduaan dgn indian girl..
Dgn tba2 dia menyapa msa kami sama2 dpn mirror2 of the world. Sambil tggu turn masuk 'bank'.

"Are u mix?"
 Err..?why? do i looks like indian?" --> ni statement fav aku..sbb mnt kat uncle Mithun Chakrabooty kot.haha..
"Sometimes you resemble arabian but some are thai..coz ..(bla3)"
"ohh? hehe.." - sbnrnya lupa dh aku jwp ape. sengih2 je la..

Moral value: Keturunan apa pon asal usul kita, sedikit sbnyk akan terlihat dr aspek rupa, dialek.
Cth kening tebal, warna kulit dsb. Jadi tak perlu nk pakai contact lense kaler biru/ karatkan rambut utk gambarkan kita mix omputih, atau buat sesuatu pd rupa yg blh membuatkan kita spt alien. you r who u are. Mungkin di situ kelihatannya your natural beauty. do not over make over.

* Maaf, saya tkot tgk org melayu yg guna contact lense color kelabu. dan rambut warna koko.

Feriz Omar bangga dilahirkan sebagai keturunan Bugis. Jadi, marilah sama-sama hargai keturunan kita.

Kesian kat abg ipar saya yg ramai tak tahu dia dtg dr negara mana sewaktu jd jugde kenu slalom kat olimpik athens dulu.

Ni dia 
Baju biru kanan sekali

Zoom dkt sikit 

Bju melayu biru. Biru lg

*Pic credit to Angah Aliff 

No comments: