Pilihan nama anak

35 weeks of pregnancy.

Finally, mr.husband dah confident untuk dipanggil apa oleh zuriat sendiri nanti. Walid. Yang penting panggilan ni x ramai yang guna, nak2 dlm family, nanti confused. One more thing, husband macam dah muktamad untuk pilih nama baby. Hehe. Lama saya tunggu kesediaannya. Nampaknya tak ada lah nama J**** untuk anak kami nanti...hua3..saya baru nak set kan mind supaya terima dengan hati terbuka semua nama pilihan suami. Betulla, bila kita lebih banyak consider, lagi banyak consideration yang kita dapat. (Apa-apa je lah ayat ni, haha.)
Anyhow, kedua-dua nama yang dipersetujui suami adalah pilihan saya. Suku kata pertama bermaksud: Berwawasan Luas. Nama suku kata kedua pula diambil sempena nama Imam Besar Masjidil Haram (cadangan dari one of my super bff). Disebabkan tak dapat kami nak wariskan apa2 pangkat pada nama anak, kami decide untuk namakan anak sounds like Arabian. Cewah. Sebab, husband x suka nama moden. Dan bagi saya pulak, huruf pangkal nama tu x penting, A ke J ke T ke N ke..yang penting sekali mesti lah maksud disebalik nama tu. Dan suami suka jika nama anak dipilih sempena nama tokoh2 Islam/ulama. Nasihat dari bonda saya, nama anak mesti la berdasarkan panduan/nasihat dari ustaz, jangan main letak jer. So, nama pilihan saya tu di ambil dari buku tulisan Ustaz Sharhan Shafie - Seindah Nama Semurni Peribadi. Semoga anak mama & walid jadi orang berilmu, berguna dan yang disegani. InsyaAllah, Amiin..

No comments: