Perihal botol susu

Sebelum ni survey punya survey, saya jatuh cinta dengan Tomee Tippee. Hasil komen2 pengguna pun sangat memuaskan tentang botol susu jenis ni. Harga kita tolak ketepi dulu. Semua nakkan yang terbaik untuk zuriat masing-masing kan?

Saya pun beli la online pek botol berkembar size sederhana. Kononnya lah nak guna size tu je start baby kecik sampai besar. Kedekuts punya mama! Fikir balik, mana cukup. At least kene la ada 3 size. Kesian la baby kecik2 nak latch botol besar nnt tutup lak muka dia yg cute/kecik tu.

9oz

Kebetulan baby kakak, Nawfal menangis xnak isap botol. Nak susu dada jer. Saya tergerak nak test botol susu TT ni pada dia. Saya basuh n rendam dengan air suam kejap. And do testing! Saya letak air dalam puting tu then terbalikkan. Air tak keluar pun dari puting tu ok! Then, saya isap/sedut puting tu. Baru la keluar. Kakak saya pun teruja jugak sebab putingnya macam puting breast. Ada lebih dari 1 lubang. Actually, saya x sure breast ade baper banyak lubang, yang pasti puting TT ni ade 2 lubang. OK la tu. Sesuailah dengan temanya 'CLOSER TO NATURE' kan. Kalau google2 lagi, tahu lah yang botol ni banyak dapat award. Rupa2nya! Ia selamat untuk bayi.

So, saya tambah beli lagi: online from Littlewhiz. Kalau beli yang 5oz macam rugi la pulak, boleh pakai kejap jer. So, beli size yang sama,9oz. Botol berkembar. Untuk size besar, bila baby dah besar sikit, ok lah kalau nak cuba botol lain pun. Kebetulan boleh redeem guna points carseat & medela pump sebelum ni, sambar lah sebijik jenama Momma. Free! Tapi macam rugi la pulak. Masalahnya, botol jenama Momma ade berus bentuk khas n sarung khas. Wah costly. Tunggu lah dulu. Kot2 boleh redeem lagi. Mood berjimat!
5oz

Kadang orang kata jangan syok sendiri je beli botol susu ikut suka. Kene ikut kesesuaian dengan baby kita jugak. Maknanya kalau botol mahal pun, kalau si baby reject..mama lah yang menangis jawabnya, haha!

Takpe, for the beginning, mama test 2 jenis dulu. Tomee Tippee dan Momma. Kalau baby tak suka, boleh let go jer. Cari lain!

No comments: