#7 my master journey: baru nak habis 2 sem aka setahun, rasa nak muntah hijau pula

Bukan muntah yg gitu2 tu ..muntah sebab tak sabar nak siap. Muntah asyik nak hadap..huhu
Kan best kalo banyak masa senggang untuk online shopping ke shopping kat mall ke…kennn..

Now dah habis bulan pertama tahun baru 2018. Maknanya aku ada beberapa target penting yang wajib dicapai. Sebulan sebelum habis semester 2, aku diduga dengan sakit demam anak2 dan suami. Sebenarnya ia bermula pertengahan bulan Jan lagi. Kemudian berterusan hingga berakhirnya bulan 2. 6-8feb, Auf warded sebab acute dan jangkitan kuman paru2. Masa discharge pun, Auf tak sembuh sepenuhnya pun.  Cerita ni biarlah tergantung di sini saja..sekarang Auf sihat walafiat Alhamdulillah dan aku refer di Klinik Swasta 24jam jika Auf semput. Syukur masuk bulan 3, lepas dah stop semua ubat moden, aku onkan dengan madu mint seminggu dan minyak telon cap lang untuk sapu. Alhamdulillah syukur. Lepas tu ok dah. Takde langsung bunyi kahak. Bab vaksin pneumococoal, hati rasa goyang plk. Rasa berat hati, vaksin influenza pon mulanya rasa nak ambik..tapi nak usaha cara lain dulu. Yang lebih natural dan organik.

4/4/2018
Terlalu banyak sangat tugasan dan komitmen sampai tak sempat nak update. Aku pun dah lost nak tulis sequence cerita ni. Sebenarnya sekarang baru masuk Semester 3. Ya, perjalanan master aku begitu berliku-liku.

Sekarang aku ada di maklmal perikanan PPSPA. Target harini nak keluarkan baki last....2 ekor ika aro..2 ekoq jer lg...tp paling mencabor. Sebab ikan tu ada kat dasar freezer. Aku terpaksa offkan peti sejuk beku tu pagi2 sampai tadi..sampai sekarang kene tunggu dan mencuba beberapa kali nak tarik. Sekali percubaan nak tarik ikan tu, basoh baju ni. Terkena sisa2 ais kat tepi freezer. Dan malam tadi, badan rasa suam2 macam nak demam. Harini rasa kepala macam pusing. Haih, time2 ginilah macam2 cobaan pula sedangkan aku dah set minggu ni nak selesaikan semua yang boleh dan submit pada SV untuk semakan. Sepagi ni sempat kemaskan data dan writing findings, significant and contribution of the study.

Sepatutnya ikut perancangan, aku hanya perlu terima ground truth data ni dari diorg di PPSPA ni. SO that aku boleh fokus pada field aku yang yang masih dalam fasa tingtong tu. Tapi, rupanya aku yang kene settlekan sendiri semuanya. Tak ape lah, sebenarnya best juga buat keje lonlely cuma akhirnya perlu disemak oleh pakar dalam bidang morfologi ni.

OK, ciau dulu rasa mcm nak g lunch kat 'melaka'.


No comments: