Dah beranak ker?

Dalam kesibukan harian bekerja saya curi masa untuk pergi klinik dekat2 ofc. Malam2 mls nk keluor cari doktor. Regarding on my bottom lip yg kne infected. Rasanya by lipstick. Ambik nak sangat berlipstik bagai. Rasakan lah penyakit baru. Lipstik murah bring me trouble. Mana tak nya, lusa dah kne present system.

Duduk2 je lps bg doctor jwb salam doktor tanye lps tgk kad sejarah rwtn saya. "Dah beranak ke?"
Dah doctor. Tak cukup minggu. Ha3. Jawapan tipu tu. Ini bukan medan gurauan. Sebab saya boleh rasa airmuka saya macam nak menangis setiap kali perlu menjawab soalan2 seumppama ini. Ini doktor yang sahkan kemengandungan saya yang dulu. Dia masih ulang ayat, ooo ingatkan dah beranak dah..erm, ye lah doktor..kalo tak memang dah beranak pon bulan ni. Tak pe la, xde rezeki lg doktor memujuk.

Semakin semak kepala dengan kerja, effort + tekanan dari pelbagai sudut + macam2 perasaan bercampur baur. Semoga indah hari kemudian selepas berhempas pulas. Allah, tolong lah beri hasil yang saya harap2kan. Amin.

No comments: