Buku Pink


Perkembangan.
Masih keliru dengan usia kandungan yg sebenar. Alahan, belum ada. Siapalah kita manusia untuk mengetahui segala sesuatu dengan tepat. Semuanya rahsia Allah. Berdasarkan FF calendar, saya assume usia kandungan mghampiri 7w. So, saya sangat teruja utk melihat/mendengar jantung baby which is pengalaman yg belum pernah saya rasa selama hidup. We decided to do ultrasound di klinik biasa on the night sblm pergi register buku pink di klinik kerajaan.

Hasil.
1st scan: 5w6d. Arghhh! Lg 1 hr nk ckup 6w. Tp, ape bezanya. Doctor kata blh kata dh 6w la..cumanya bersyukur la sebab ade kemajuan(daripada keguguran lps yang berlaku pada 5w3d). Dalam usia kandungan sekarang, mmg ssh nak nampak isi kantung, cuma kantungnya sahaja. Doctor tunjuk 2 bahagian dalam kantung kemungkinan menempelnya fetus. Rasa cuak semakin berleluasa bila doctor kata ada juga kes kandungan yang kosong. Ya, saya tahu itu blighted ovum, nauzubillah semoga tdk berlaku pd saya.

Pendaftaran.
Kata doctor K, perlu lah segera daftar ke klinik kerajaan jika dikhuatiri kandungan perlukan perhatian rapi.

Esoknya terus pergi daftar buku pink. Mula2 pergi Klinik Desa Binjai Rendah. Masak tunggu, ALmost 45 minit kot, bru kene panggil. Mestilah yang ada baby dan yang perut besor(yang dah ada rekod) dilayan dulu. Erm, tak pe la siapalah saya kan. Hubby still menunggu sama sebab dah mntk excuse dr bos nya. Tp dia still ade kerja n meeting hari tu. Nasib baik saya tak suruh DH blk offce dlu coz tetiba nurse2 panggil sebab dh pon kne amik darah jugak. Aiseh! REnyah. Darah laki aku pon nak. Since when? Tak pe la, demi baby. Sebelum proses itu ini selesai, ade nurse lain yang kabo bnyk lg prosesnya, n makan masa yg lama. Fuh! Sebab, kene pergi Klinik Besar Bukit Payong plk. Adeh! Sejak bila kene pergi 2 butir klinik nih? Turutkan je lah. Ding-dong-ding-dong dari kul 8am, kul 1tghri bru siap, hubby amik n makan kat kedai lah jwbnya.

No comments: