Menghampiri ambang 2011

Kecewa kerana gagal dlm sesuatu. Its ok then. Allah SWT ade plan better than our expected. Makanya, kami dpt la cuti2 mesia ke Cameron Highland kerana jangkaan clash date.

Kdg2 apa yg kita impikan tdk sebaik apa yg kita perolehi. Kerana Allah itu Maha Mengetahui. Aku inginkan ke P.Redang utk berbula madu, namun sampai ke Pulau Toba dan Samosir. Daku inginkan bersuka-suka bersama suami di Genting Hihgland namun jalan ke Cameron Highlands telah terbuka luas buat kami. Terima kasih MD. Walaupun diri ini tdk prnh berhajat mahu ke sana, tp, Alhamdulillah, ini percutian tajaan company utk kali yg ke2.

Kdg2 kita tdk menyangka Allah itu sangat penyayang sehingga sesuatu yg kita tdk sangka akan menjadi milik kita dlm suatu masa yg singkat sudah menjadi nyata. Dats y kita mesti bersyukur dan yakin dengan percaturan Allah SWT, di samping berusaha sehabis daya.

Hujung tahun, penuh dengan perancangan. Menjelang tahun baru yang akan tiba. Macam-macam kene reset-up. Apa yang jelas, kami lebih bernafsu untuk mengerjakan beberapa ekar tanah pertanian milik ahli keluarga. Lebih bernasib baik lagi, tanah yang baru kami dapat sudah siap ditanam dengan tanaman pisang dan kelapa. Hanya perlu meracun rumput dan semak. Tapi memandangkan skrg musim tengkujuh, sdkt sebanyak prcgn agak terbatas. Biasalah, hujan2 rasa mahu berkurung saja. Banyak aktiviti perlu ditangguhkan. Jika Diizinkan, akanku tepek brg sekeping dua foto ttg aktiviti baru kami.

No comments: