Blog therapy

Ehem..salam..kepada sesiapa yang tersinggah secara sengaja/tanpa sengaja..
Seme tau mostly kita2 ni ader personal blog. (Erm, takut juga andainya blog ini bakal mengheretku ke neraka..Nauzubillah)

Blog yang banyak tujuan..yang baik2..utk berkongsi apa sajer..love,happiness,joy,pain,stressed..ikut la..masing2 kan..no wonderlah kita pakai prinsip..'sukatikupenaktuliskatblogkukalotaksukabolehblah'..

Tapi jika ada yang fungsikan blog sebagai lapangan untuk sound orang lain kes bende2 kecik je pon..erm alahai..ada saluran sms untuk berbincang..guna ajerlah kalau benci sangat nak dengar suara tak best..atau email cara kuno..tak kesahlah kan, janji mesej sampai..

Ini, kalau dah orang yang nak ditujukan tu tak tau tapi tersebar pula pada orang2 yang tak ada kene mengena..yang tak tahu pun jadi tahu aib orang itu ini..erm..alahai..Ada pula yang nak pekenekan seseorang menggunakan blog kawan kepada si orang yang malang itu..herm..menarik tuh! Kreatif dan inovatif..

Mari sama-sama mencari kebaikan dalam penulisan. Sama-sama ingt-memperingati jika tersasar..selalunya kesedihan,kebengkekan,kesakithatian...lebih baik diperam dalam2,atau diluahkan secara offrecords..mengelakkan dari terasa dan tersilap-sangka..

Mari hubungkan ukhuwah, bukan memusnahkan..Kita usaha tutupkan yang aib,sebarkan yang indah nilai murni..

Jom...heboh2!

* Kecewa dengan seseorang yang condemned biz saya secara maya. Syukur, saya mampu untuk redha dan ambil yang jernih untuk membaiki serbis biz sebaik mungkin. Malah, saya bersyukur atas hikmah Allah krn hal ini, rezeki biz saya semakin mencurah-curah walaupun selepas dicondemn.

Saya sedar kesabaran untuk bertenang dan berlembut adalah asas yang baik untuk berjaya dalam apa jua keadaan. Customers is always right. I hv no rightsa t all to mad at you/them. Say wat u pleases..I have Him(Allah SWT) to whisper with.

2 comments:

Anonymous said...

Salam Dek, Thanks kerana singgah blog Kak Tie.

Apa-apa yang kita lakukan bergantung kepada niat kita. Isyaallah, semoga kebaikan tu ada pada kita semua.

Unknown said...

tul kak. sama ade niat baik/tak, akn jelas dpt dirasakan melalui penulisan kita..mmg x blh menulis sesuka hati sehingga sengaja menyakitkan hati orang lain..