Brownish spotting at early pregnancy

Lepas jer confirm +ve, asyik keluar je brownish spotting. Hati manalah yang tidak gusar. Apetah lagi ni adalah 1st pregnancy. Rumah pula bertingkat. Office pula bertingkat-tingkat.

13 Jun 2011(Isnin). Masih bersisa spotting. Punya la tak senang duduk, akhirnya kami ke klinik khuzaini dan raja himah. Sebab dah kamceng dengan Doktor K. DK pula dah tahu sejarah kesihatan saya. Bila diceritakan duduk sebenar keadaan, doctor pun gembira dan bertahniah. Doctor buat ultrasound untuk tgk sac. Punya lah saya minum terlebih air sehingga tak tertahan nak terkucil. Boleh nampak sac n bintik. Doc siap ukur. 4w6d. Syukur dan lega dari biasa. Scan + asid folik = RM40.

Tapi tipu lah kalau nak kata happy teramat.  Perasaannya 80% risau 10% syukur dan 10% happy. Sebab doc homeopati pernah bgtau rahim saya lemah. Saya pon belum berkesempatan untuk pergi ambil ubt kuatkan rahim sebab masih baru confirmkan +ve. Sebaik sahaja tahu ader isi, saya begitu ambik berat ttg pemakanan. Tidak berenggang dengan kurma, air zam-zam, air zafaran, susu anmum tak missed. Kismis. Bonda dan suami begitu memanjakan. Tak boleh buat itu tak boleh buat ni. Kdg hampir jatuh air mata lihat abg buat itu dan ini kerja saya. Sama juga dengan bonda saya. Saya tak sanggup lihat mereka buat macam2 tanpa bantuan saya.

Dari sehari ke sehari spotting berterusan walopon sedikit cenoet. Mungkin ramai yang kata hal ni normal. DK pon dah explain jika darah itu darah lama/hujung2 period thats means OK. Peranakan saya juga jenis batu = OK.

No comments: