Adrenaline meningkat bila berada di tempat branded sale

March 2012. Alhamdulillah perancangan berjaya dengan keizinan Allah untuk saya membuat beberapa full settlement. Lepas ni, InsyaAllah tak de dah bank cari ambe. Andai gaji terlewat sikit pon, ambe tak perlu risau terlebih. Membebaskan diri dari hutang yang berat2 adalah nikmat yang tidak terkata dalam dunia serba material ni. Biarlah hidup secara sederhana dan tak mampu untuk berterbang over the sea lagi asalkan tiada hutang yang berat. Entah kenapa, saya lebih fokus untuk menjelaskan hutang-piutang penting melebihi dari membuat simpanan duit yang banyak.

Memetik kata pakar dalam financial, payment kereta sebaiknya sekitar 5 tahun saja. Memetik kata senior saya, kereta cumalah medium untuk mudah bergerak ke sana ke mari, terselamat dari panas dan hujan, jadi kenapa perlu membazir untuk sebuah kereta yang mahal? Cey, ayat memujuk hati.

Sebagai wanita yang normal, saya agak goyah bila mendengar branded sale. Walaupun kekeringan tahap tak boley blah, sempat lagi text DH n dear sista; "giler kentang tgk brg2 sale kat planetarium ni..". Ayat amat tersirat. Saya yakin mereka sangat faham. On the spot DS call..bla3. OK. Set. Terus survey purse yang comel2. Tak2, bukan untuk saya, tapi untuk anak sedara yang hantu pinky. Bila beli untuk diri sendiri, memang pening. Tapi bila pilihkan untuk orang lain, lebih memeningkan. Harus sesuai dengan umurnya yang baru habis sekolah. Not a girl but not yet a woman. Mesti sesuai dengan peronaliti dia yang simple.

Gojes Pink. Gambar gagal menunjukkan color yang sebenar.
Risiko dalam memilih branded item yang sale nya boleh mencecah hingga 80% ialah, terbeli stok lama. Eh! Memang sale begini jual stok lama kan..Walaupun nampak cantik. Faham-fahamlah. Haruslah double n tripple checking yang item tu masih utuh dan nampak baru vah3 gitu.

Dengan hati kering lagi, asyiklah berlegar tengok sandal. Cantik-cantik, malangnya saya mahu bersara dari memakai heels. Heels hanya zaman anak dara sunti. Daan, mata tertancap pada sepasang sandal separa tutup. Wah de vas lg. Color idaman selama ini. Beige! I like 10times. Duk tilik2 ader la sorg wanita ni tegur saya, "lawo ork? saya pon ambik jgk color hitam." Ambe dok leh dengor la ayat2 gitu, koho cair hati.. dok akat letok doh tp akat dok ltk2 doh.  OK, angkut bwk blk, DH tgk sure geleng kepala. Nafsu ke, tak tapi keperluan. Memang saya sedang cari sandal yang sesuai. Sesuai untuk bekerja, ke mana sajer. Maklumlah office tinggi sangat, tingkat 4. DH dah warning, x bley pakai kasut tggi2.OK, noted.

No comments: