Routine Checkup on 14th+ weeks

3rd checkup:

Rupanya dah hujung2 ramadhan 2012. Saya doa supaya dapat lengkapkan puasa, kalo blh xnak bocor2 puasa dah. Sebab tu saya dah mula kerja semula - hanya dengan tidak berada di rumah, air liur saya x buat hal. Magik kan? Semuaya dr Allah.

Hari ni x ramai sgt preggy mommies yg checkup. Yang ada pun kelihatannya lebih usia dari saya. (Dalam hati: rezeki orang subur..masih berpeluang mengandung..) Yang lbh ramai ialah mommies yg bwk babies checkup. Nasib baik saya dtg lbh awl.

Sesi yang berdebar: Timbang. Berat statik macam sebulan lps. 70kg. Ah, panik sikit. Nurse ckp statik je ni..? Saya sedapkan hati jawab: Sebab puasa kot... Dlm hati Allah je tahu. Tekanan darah pun sama. 100/60.

Tapi alat utk test hB rosak ler pullok. Dah kene pergi klinik besor lain. Alang-alang tu, nurse ke2 suggest jumpa doktor esok untuk refer masalah sakit2 kaki yang menyucuk-nyucuk. Masa chek up dgn nurse ke2 tu, saya sempat tanye psl perkembangan brt bdn normal. Katanya untuk masa sekarang normal lg kalo brt x naik..tp kne naik bila kandungan dah cecah 20weeks. Oooooh! Big relief..

Kesimpulan berat tak naik yg sendiri punya simpulkan;
  •  puasa (hampir penuh)
  • muntah belum abis
  • berbuka & sahur makan x banyak (kdg2 je selera)
  • 2 mnggu kebelakangan ni x minum sgt susu- rasa x sempat la nk sumbat dengan vitamin lg 3x dlm waktu yg singkat. Kene improve lg ni usaha minum susu.
Hurm..bila cari2 info, rupanya x membimbangkan pun brt x naik skrg ni, malah ade yg turun 8kg sebab alahan. Ada yg trn 2kg. Dan saya bimbangkan berat yang statik. Ok, sekarang jgn bimbang.

No comments: