Antara klinik kerajaan, Shaklee & homeopati

Bismillah..
Sebelum conceived kami telah mencuba set kesuburan Shaklee. Saya teruja untuk mencuba set tersebut bcoz of set tu sama fungsi untuk pembaikan kualiti kulit. Try pun sebulan je sebab lepas tu saya terus ambil clomid. Mungkin hasil lebih baik boleh dinikmati jika teruskan untuk beberapa bulan kemudian terutamanya untuk kulit. Set untuk kulit/kesuburan mengandungi item2 spt berikut;

  • Vit B Complex
  • Vit C
  • Vit E
Tambahan;
  • GLA Complex (untuk kesan lebih mabeles, katanya lah..)
Untuk lelaki, lain pulak item2nya. 
Entah kenapa saya cukup malas untuk ke pusat rawatan homeopati sedangkan saya sangat berminat dengan rawatan tersebut. Tapi, bila dah conceived, saya teruskan dengan set kehamilan trimester pertama shaklee iaitu Set J1, dengan harapan untuk mengelakkan alahan dan mengekalkan kecerdasan tubuh badan. As weeks goes by, saya berkesempatan kunjungi [usat rawatan homeopati, dan saya terus dapatkan 'ubat'. Ubat tu warna pink diletak dlm 3 botol berasingan. Ada botol yang saiznya lebih kecil. Waktu makan juga berlainan. Doktor homeopati menasihatkan tidak mengambil sebarang ubat/vitamin yang dibekalkan oleh pihak hospital. Katanya, ia cenderung untuk memberi kesan penyakit lain kepada bayi seperti jaundis dan sebagainya. Saya terima lah nasihat doktor tersebut. Tapi, dalam masa yang sama, saya rasa dalam dilema. Supplement mana yang perlu saya percayai sepenuhnya. Ubat homeopati dikatakan merangkumi keseluruhan termasuk untuk kuatkan rahim. Jika mengikut kata doktor, ubat homeopati berfungsi untuk 'membaiki' kedua-duanya iaitu bayi dan ibu. Dan homeopati juga mengandungi fungsi untuk memudahkan proses bersalin. (Yang ni saya belum pasti dengan cara bagaimana ia memudahkan, sebab saya rasa masih terlalu awal untuk bertanya lebih lanjut). 
Bila saya buat pembacaan sendiri, ternyata banyak juga testimonial homeopati yang mengujakan. Antaranya ialah;
  • Anak yang dilahirkan memiliki tahap kecerdikan lebih
To be continue...

No comments: