Teething

1 + 1/2 | 1/2 + 1
----------------
2
Formula gigi yang hanya doktor gigi tiruan pun bukan yang bernama aku jer yang paham.
tak payah tafsir yer, nanti takot lain pulak jadinya haha.
hubby told me tak tersengaja belek mulut anak, nampak ade gigi lain nak tumbuh lagi kat atas belah kanan. 
saya tak hagak-hagak terus teroka mulut Q nak tengok. nasib tak kene pelempang free dek budok tu, ye la dia sangat tak gemau org usik mulut n mana2 anggota bdn dia.
heee mommy takpe kot kan baby?

nanti saya tepek gigi Q yang sekarang. 

Puas lah duk cari berus gigi pertama yang sesuai untuk Qushayyi. Bese org guna yg pesen ini kot..tapi tak jumpa kat mana nak beli. maksud saya cari kat pasaray2 yang sempat terjah.

lepas tu cari kat web favourite saya tempat beli susu karihome. babydash. jumpa yang jenis kat tgn Q tu..mmg puas hati sgt2. berbaloi sebab Q suka pakai. materialnya sangat lembut. cukup lah satu dulu tgk penerimaan Q. kalu dia suka, nmpk gaya kene beli lagi n mayb patern lain nak ltk kat rumah abah-ibu (yang babysit Q). bawak ke hulu ke hilir bende kecik ni mmg dasar kedekut x beli lbh.

lepas sarapan, sempat gosok gg pastu langsung tertidur

Cerita sebelum ni, puaslah saya membaca perihal penjagaan gigi bayi. Ada yang berkongsi petua untuk ketahanan gigi anak. Saya buat koooot.
Guna bawang putih. kene tenyeh kat gigi anak. time dia dah tidur.
heh saya buat once.
lps tu or sblm tu saya try kat gg saya dulu. eh, pedas kot. bawang putih ni.
eh kesian lah hanak aku.
nnt dia tersedar nak menetek mesti rsa pedas.
ah kesian.
tu je la skali aku buat.
cerita kat kakak trs kene marah.
haaa..ikut sangat petua tak hagak.
tp katanya kakak mmg petua tu utk gg thn lama.
so?
lu pikirlah sendiri..haaaa

No comments: