Berfikir dalam debaran


"Bagai bulan jatuh ke riba, bagai impian jadi nyata".

Tu lah yg terlintas di fikiranku masa mula2 ditugaskan buat task baru. Mn taknya..ooo saya dah bosan + fenat otak + tak berdaya dah nak buat coding. Nak2 dpt PM yg begitu mendesak. Ya, after 4 years i've been working here, setiap 2tahun mesti la ader target tertentu. Mendaki tangga satu persatu dgn pelbagai cbrn..akhirnya saya dah sampai pada anak tangga yang ini. System Analyst. Walaupon bkn scara rasmi atau terhormat atau apa, sekurangnya this is the chance. Chances untuk belajar. Tak kan la trs pandai n expert kalau tak bermula dgn belajar. Hanya memerlukan peluang. Dan sekarang peluang sudah terbuka luas. memang aku x terlalu pandai, tapi sudah malu belum hilang bila buat2 pandai. Mana taknya sesuka hati menambah ape yg PM x suh buat. Sedangkan due date cuma sebulan! Oh saya bukan mahu mendera developers..sama sekali bukan. Aku hanya menguji diri sendiri. Dan seriuosly mahu belajar dari setiap kegagalan. Dan plg tak thn...oooh susahnya nak hlgkan rasa malu bila terbuat kesalahan. Oh! Terima kasih Tuhan, bagi peluang saya membuat kerja2 begini pula.. I'll try my best!

Notakaki: Susah juga yer..asyik berdebar-debar dalam berfikir..

No comments: