Ups and downs

Malam ni rsa mcm lost gitu. Se-lost bila tengok rancangan psl Japan tsunami. Kat hati aku pun tengah tsunami. Dah makin matang yo..tsunami2 pon aku blh lg eh pandang sana pndg sini gelak situ gelak sini..Buat2 tak semenggah cenggitu la blh 'melupakan' sekejap tentang perasaan tension tuh. Susah aku nak buat muka masam tak tgk muka you ols semata-mata nak nunjuk mogok ke haper kan..kecuali la perihal tu maha serius contoh macam nyawa bakal anak aku diambil Tuhan.(dah ader nyawa ker? perasan yo!)

Takpe la kan..lost2 haku pon, masih ada jiwa lg nak bukak kheje malam2 buto ni..kheje pon ibadah jugek kaan..Bln2 poser ni kan, naik trn tgga lam humah pon tensionnnn hokey..kalo tau leh tughun lima nam kilo pasrah je la naik turun acap2 kannn..lg bab tensen ialah aku rsa sakit sangat tp dpt mc cuma sehari. biasa sakit2 mcm ni mesti dpt mc lebih..aku nak cuti, had cuti tggl sehari je utk bln ni. aku batuk disertai muntah biasanya tanpa delay2..jd bln2 poser ni, de majlis tazkirah, tadarus dan semayang jemaah...jd aku kne hadiri semua dengan kontrol2 tkot muntah depan ramai...pastuh kan, light case hok tokok tmboh jd tensen ni ialah beberapa buah kehilangan...keciciran simkad baru yg number cantekk tp muroh..pastuh hilang sepasang baju kurung merah yg baru lps siap upah..mayb missplaced, tp carik2 tak jumpa..lagi...hilang pe ek..hilang pertimbangan..sbnrnya hlg perasaan utk lebih telus.

Hari ini, saya mengingatkan diri saya semula bahawa;
  • sila simpan kemas2 perasaan terasa ditindas
  • sila buat2 bodoh dan ikut semua arahan tanpa berfikir
  • sila relakan diri dikhianati

"Laa Yukallifullahunafsan illaa wus aha" = Allah tidak membebankan kamu dengan sesuatu yang kamu tdk mampu tanggung..

Aku tahu dugaan ini bukanlah berat sangat berbanding dugaan2 yang telah aku lalui berbanding ramadhan2 lalu, tapi oleh kerana penat dan sudah lama bersabar..itu yang terlepas juga, didiamkan salah, dikhabarkan pun lagi salah...

Hasbunallahuwanikmal wakil...nikmal maula wanikmannasir...


p/s:*Aku(versi marah n down)

No comments: