Unik

Ibu-Ayah
Ibu-Abah
Ma-Abah
Umi-Abah
Mak-Abah
Mama-Ayah
Ibu-Ayah
Ibu-Abah
Umi-Abah
* Panggilan adik-beradik saya oleh anak-anak diorg.
-----------
Mama-Papa
* Panggilan adik ipar & biras oleh anak-anak diorg.

Hubby sukakan something yang unik. Kalau boleh tak nak sama dengan orang lain. Nama anak kami nanti pun dia tak nak nama yang biasa-biasa. Aduhai. Nama baby girl yang saya pilih dah diluluskan oleh hubby tapi nama baby boy belum lagi.

Now kandungan saya dah masuk 22 weeks. Baby pun aktif bermain di dalam. Tapi kami masih belum ada panggilan yang final oleh anak sulung kami nanti. Hubby biasalah, dia super pemalu dan masih berusaha biasakan diri untuk berkomunikasi dengan baby. Yang terbaru dia bahasakan diri dia Papa. Haha..
Dan saya selalu bahasakan diri saya Mama bila bercakap dengan baby. Tapi depan hubby, saya selalu tersasul sebut Mommy. Dan dalam diam, saya suka jika anak-anak2 panggil hubby sbg Daddy. Sebab? Langsung tak sama dengan adik-beradik kami. Mula-mula saya teringin panggilan Ma & Pa. Tapi Ma adalah panggilan saya pada MIL. Tak nak sama lah. Mungkin juga selera akan berubah bila anak kami betul-betul ada depan kami nanti. ;)


No comments: