Moms got over excited

Pagi Sabtu yang indah bawak bonda pergi cari hangar pakaian dan bakul JER untuk baby. Sampai je level brg baby, terus sambar troli. Nampaknya niat JER tu hampir terpesong. Mari kita tengok siapa yang pesongkan. Haha. Macam perangai biasa saya suka membelek-belek(lebih dari membeli). Cerewet la sangat konon kan? Setiap kali belek tu lah bonda saya suruh ambik JER. Saya pulak yang minta bonda saya pupuk kesabaran. Haha.

Mula2 saya belek changing mat. Mom suruh ambik yang besar. Rege hampir rm30. Aish, tak perlu la besor bebenor, newborn baby jer pon. 2,3 kali jgk bertarik tali dengan mak saya.. Dengan alasan mahu membajet, saya amik yang kecik je(* time ni tak bajet pun bende alah ni kne bwk travel). Sebelah color pink sebelah lg color biru. Adil kan?

Oleh kerana masa shopping ni amat limited, saya tak sempat la nak belek beria. Lagipun tak berani nak beli banyak lagi sebab nafsu nak bershopping kat tempat lain2. Boleh compare kualiti dan harga. Akhirnya dapat lah tangkap barang penuh bakul baby tu.

Gambar, kemudian. Oh! Macam perlukan kamera baru je!

Lepas zohor, pergi kenduri. Balik dari kenduri hubby ajak pergi shopping complex! Again mood twist to happy. Hubby minta pilih nak pergi kat mana. Saya pilih Giant je la sebab tak perlu nak naik tangga bagai. Masuk kedai Anakkau dah sambar 1 barang. Dan cuma untuk survey harga. Masing2 tergelak tengok harga stroller newborn, RM1999. (Konpem pakainya beberapa bulan jer kan). Masa mama belek kain bedung yang ada 3 patern color pink, oh macam mahu lompat2 sebelah hubby. Berjaya tahan nafsu. Letak balik. k-bai.

Oleh kerana niat nak survey je lebih - sampai kaki lenguh dan mula berfikiran liar  untuk lengkapkan barang cepat2. At last, dapt lah 3 barang je untuk baby. Paling tak boleh blah rasa nak sangat ialah stroller dan katil baby. Tapi masih mengidam white baby cot. Mana mahu cari kat KT ni oi, lainla kalu dapat jejak ke IKEA. harga pon sure ngeri. Dapat sampai mana2 Jusco pon dah kira cantik.

Maka, pupuk lah kesabaran. Benda2 itu harus dikemudiankan.

Next plan untuk scan for baby gender at 6mnths. Lepas tu baru la nak beli pakaian baby.

No comments: