Shopping keperluan baby for the 3rd round

Rasa macam sedikit cemas bila masa dirasakan berlalu lebih pantas. Even kerja saya mengadap laptop all the time, saya punyai waktu terbatas untuk update setiap babak perjalanan hidup, even at home I used to surfing or reading web, blogs etc.

Busy dengan raya haji, kematian tokki (hubby), kenduri rumah mak sedara hubby, hal pembersihan rumah baru kakak #2, dan ada beberapa lagi perkara perlu diselesaikan dalam masa terdekat. Saya nak lengkapkan kesemuanya selagi masa berbaki sebelum hari kerja bermula. Dan kami mendapat berita 1 lagi kehilangan saudara. Akibat lemas di pantai. Dugaan..

* Pesanan penaja rasmi: Jangan bermain pantai pada hujung tahun dan awal tahun.

Ye, semua sedia maklum, sudah itu jalannya ke sana. Kita bagaimana pula yer?

Today is the finest day when hubby took me to baby stuff expo. Yeay! Bukan senang nak jumpa masa berharga untuk kami berdua bershopping sakan barang baby. Nex2 week dia buzy dengan kursus penting pulak.

Ingatkan tak berkesempatan untuk merasai expo2 sebegini di negeri pantai timur, namun sangkaanku meleset. Walaupun expo tu bukanlah 100% barangan baby, at least I sempat grab apa yang boleh. Ada juga yang branded, ada yang boleh dikatakan murah/berpatutan, ada yang boleh dikatakan pricy. Then, merayap ke wing kiri. Jualan katil dan tilam Sweetdream je, k-baik..jenguk dan pilih cadar for mommy lah pulak. Mommy tumpang sekaki sambil2 shopping baju baby.

Mood tak puas dan sebenarnya masih banyak keperluan baby yang kene penuhi, hubby menurut emosi teruja saya sambung shopping kat Giant pulak. Giant lagi. Dari kedai Anakku, ke World of Cartoon sampai lah ke bahagian dalam Giant. Biasalah. Semua saya kene jajah. Dalam masa yang cepat, sebelum kepenatan mengganggu gugat emosi. Dalam hati tak de dah aktiviti belek2 cuma grab sajer barang yang agak2 seswai!

Dari jam 11am-2.30ptg baru sampai rumah. OK. Puas. Shopping brg baby round ke3. Ada lar berjumpa beberapa pasangan yang dikenali satu ketika dulu but since we all pun tak pernah rapat dan masing2 sombong, buat2 tak nampak jer lah yer. Ampun lah.

No comments: