My(Our) 360 degrees life + vit E shaklee

Bismillah..
Sedar tak sedar dah masuk tahun baru pullok.


Salam nisfu syaaban to all. 
Dengan ini maka terbukalah buku amalan kita yang baru. Ampun maaf atas segalanya yang telah lalu. Semoga hari esok lebih baik lagi. 
Amiin.

Skedul.
Jadual hidup memang totally changed. Dulu boley la suka2 hati nak tunggang-terbalik macamana pun tapi skang celik mata tutup mata semua depends on anak. Awal2 keje tu kene bangun seawal 4.30pg. Itupun ada 2,3 benda yang tertinggal untuk disempurnakan. Lama-lama dah tahu macaman nak sort apa yang penting. Terutamanya bekalan EBM Qushayyi. Kalau stok tak cukup memang tidur tak lena lah jawabnya. Akan terjaga balik waktu2 sunyi untuk pam susu.

Jarak.
Jarak hantar Q ke rumah kakak #2 ialah sekitar 25km. Dari rumah kakak ke pejabat pula pendek sikit je. Dalam sehari hubby kira ada lah dalam 70 lbh km pergi dan balik. Kadang-kadang sampai ofc lambat due to mood anak dan kead traffic. Tahu2 la kan cara orang 'sini' drive macamana. Penuh kesabaran dan keimanan yang teguh. Sebulan pertama memang stressed jugak. Bawak anak kecik keluar rumah gelap2 tanah lagi, sampai umah gelap2 tanah jugak dan maghrib. Kadang2 sampai malam. Sampai satu tahap rasa nak berhenti kerja sebab kesiankan anak kene travel jauh2 dengan kead jalan yang tak smooth. Tapi bila anak dah besar sikit, things was going smoother. Sekarang kami cuba schedule balik waktu and aktiviti supaya semuanya nampak OK. Alah bisa tegal biasa kan? Saya sanggup travel hantar anak jauh as long as kami percayakan kaum keluarga sendiri yang jaga. Tak ada lah penat yang melampau sangat. Biasa-biasa saja. Lagipun saya consume vit E Shaklee sekarang ni. Selain untuk tenaga, banyak lagi khasiat daripada vit E shaklee ni.

Apapun kami berdoa & berserah kepada Allah SWT supaya zuriat kami berada di bawah lindunganNya selalu....

No comments: