Kepentingan dropbox


Makin canggih teknologi semakin lah bermacam application yang diwujudkan dan menjadi 'must have' application. Kalau pakai henpun cap hayam, memang akan ketinggalan ketapi peluru jawabnya. Skrg pun kalau tak mampu nak beli so-called telefon bijak yg mahal, blh beli yang dalam kemampuan, bersepah dah yg dijual pd harga bajet sbb persaingan production gadjet2 mcm ni sangats sengit. Boleh juga kalu nak beli secara rebet. Rebet ni bukan sahaja untuk yang berumur 30 tahun ke bawah, malah ade kedai yang offer rebet ni untuk yang berumur 18 tahun dan ke atas. - apesal ayat mcm artikel? redho jer lah ye wahai pembaca. Bila kita berkecimpung dalam bidang IT, tak ade pilihan melainkan kene update dengan peredaran zaman tekno. Kenapa saya berkata demikian? Selain dari untuk menjaga maruah aka saham graduate dlm bdg IT, bende2 mcm ni akan ditanye dalam soalan2 ujian penilaian mana2 exam yang berkaitan dengan kerjaya kita.

Salah satu must have application ialah dropbox. Tak de lagi keluhan aaaa x cukup space la .. hmm saya lah tu..nk delete gmbo anak mmg sayang..Secara teknikal nya penggunaan dropbox ni melambak dah orang bgtau kat blog memasing. Konsep basicnya..kita install dropbox kat kitanya smartphone dan laptop. Pastu register guna email yg sama di kedua-dua device. Then bila kita snap gmbar guna smartphone, automatically data gmbr tu akan disalin ke dlm dropbox laptop kita jugak.

Dropbox ni ialah pusat penyimpanan data secara atas talian. Data tersebut boleh dikongsi, tp hati2 lah yer. Bila masa kita nak guna, senang je nak capai walau di mana anda berada as long as ade talian internet. ;)
Kalau tak faham tanya prof wikipedia pulak.

No comments: