OKAi?

Posted: July 29, 2010 by me in Deadlock
“Allah tidak pernah menjanjikan hidup kita penuh dengan kegembiraan tanpa kesusahan, setiap manusia ada ujian untuk mengukur iman masing2..”
Dulu2, saya pernah membayangkan bagaimana jika satu hari nanti perkara ini terjadi kepada saya?
Dan hari ini..semalam maksud saya, ia terjadi jua..
Sejauh mana persiapan saya menghadapi kemungkinan2 sebegini? Sebetulnya, hanya 50%. Kerana malang tdk berbau. Ada 4 perkara penting saya perlu lakukan demi bersedia dgn risks mcm ni. Dan saya hanya terbuat two out of four.  Kalau pesakit di hospital,  peluang hidup adalah 50-50. Saya tulis ADALAH..bkn hanyalah..krna bg saya belum blh dikatakan tipis. Kene optimis kan2?  Ceywah…Semua bergantung kpd ihsan allah SWT. Jika kuat doa2 kami, Allah akn makbulkan. Jika tidak, berusaha untuk redha.
Menyampah kan baca mukaddimah biasa kat ats? He5. OK fine! Straight to da point. Laptop saya kne songlap okay..ups, bkn saya punya okay…ofc punya okay…saya baru lps format okay…Thanks to Allah coz memberi sya ruang masa mengasingkan beberapa benda penting okay. But but but……..ade lg benda yg sgt penting okay…tp, InsyaAllah…blh selamat okay….dun worry okay?
Menyampah lagi? Tak pe. Saya lagi menyampah berurusan dgn peg penyiasat okay…(Skrip soal-siasat antra saya dan dia ade dlm simpanan saya okay..sj tls cpt2 sampai pkl 4am coz takot lupa okay..dan sya yg bkn polis langsung ni akn buat post moterm jgk pd skrip trsebut okay..? supaya pak polis pak polisi di luar sana  x dpt nk saiko saya lg in case happen again next time, okai…saya kne la berbalik semula kps hobi nonton cerita2 polis..kui2. bkn polis melayu la tapinya..polis cha ya nun alif. sayer suko. gallen lo..muka baik gilo, senyum manjang..tp jht gilo..
Kalo saya baik hati, saya akn share dgn kamu2 skrip trsebut okay? lg..sya perlu tgkatkan teknik menjawab dgn pak polisi okay..) Jgn kira brpa kali ader okay dlm entry ni okay? Coz x ada hadiah pon okay?
Bru kjp td, bunda saya cerita okay..yg Encik bla bla tu..sengaja je nk usik2 saya mlm td okay..WATTT? Wat a stupid joke?
……………………………..erm…alahai…sajer la tu…cover..smlm cow2 dah kne bls das dgn i….ngaaaaaaa…sonok sbnrnya kan maen saiko2 ni….okay..okay…..x best langsung cerita cara reverse chronology.
…..okay! saya hanya akan share skrip antra saya dgn peg penyiasat tu..apabila Allah makbulkan doa saya dpt blk mende alah tu..okay? saya TDK BERJANJI okay..but, i’ll put my effort on it. just wait with patient. okay?
* Saya tdk mahu memberitahu polis bahawa saya addict dgn cerita ILUSI. haha..gelak sengsorang..sbb itu segala gala unsur2 di luar logik akal dia, saya mls nk ckp bnyk dgn peg pd mlm tu okay…full stop. gtg

No comments: