Kisah cendol & nasi kunyit


Dah dkt tengahri baru makan roti sosej 2 keping, sedap, kenyang hingga waktu lunch. Jadi, solat zohor awal, baru keluar cari kedai nak tapau makanan. Bila dah stress dgn keje, mula la nk keluar pun malas. Tp bila ade symptom takut lapar sbnrnya takot baby lapar..keluar juga.

Nak elakkan nasi, beli kuey tiaw tom yam putih dan semestinya air faveret ice blended mocha. Jumlah rm8.50. lepas tu, lajak lagi nak cari cendol untuk bonda. 2 kedai taka da pon jual. Ni dah hari ke5 bonda puasa 6, saya rasa nak menangis sebab tak dapat jumpa cendol. Bonda saya sangat lah suka, nak2 bila puasa. Jadi, semestinya kene cari sampai jumpa. Oh air mata sempat bergenang waktu balik ke ofc semula tanpa cendol. Sebab pukul 3pm ader discussion project - penting.

Balik keje, dengan harapan tinggi singgah kedai yang tak jauh dari rumah. Alhamdulillah, ada juga. Jumpa cendol macam jumpa emas yg hilang jer. Balik dengan gembira. Sampai rumah Nampak nasi kunyit yang bonda baru siap buat. Gembira berganda. Allah Maha Mendengar, saya cuba kabulkan hasrat bonda nak makan cendol, dan dalam diam bonda buatkan nasi kunyit yang mana saya rancang nak buat sebagai tanda kesyukuran bila kandungan melepasi 4 bulan. Tengok-tengok bonda dah buatkan. Maunya bulan jatuh ke riba. Ibu saya buat juga bukan kerana saja-saja. Sebab dia sendiri pun ada hajat. Tapi dirahsiakan. Saya dengan prasantan nya hajat dia sama dengan hajat saya. Masa tu saya sempat beritahu hajat saya tu pada dia.Walaupun sangat stressed di office, hari ni balik rumah dengan hati riang. Alhamdulillah.
OK. Daaaa…


No comments: