Corak Lantai

We r moving to another house.
So, ada beberapa barang aku nak let it go.
Sedih.
Sayang kot..
Tapi kene letgo.
Salah satunya baby cot..Asalnya aku nak color putih atau walnut. Yang adanya oak. Lepas tu Q buat baby cot tu sebagai lapangan permainannya dan tempat terkinja-kija yang mana lantainya bukanlah besi.
Then karpet besar 2 keping. Yang kecik sekeping.
Then...entah lah. Kemudian lah.

Sesambil tu verangan konsep yang diminati.
Penangan nak jadi interior designer tak kesampaian.
Ceh, padahal tak penah pon kejar cita-cita ni. Ahaks!

OK. Kita mula dari bawah. Di mana bumi dipijak.

LANTAI
 Bila survey terhadap citarasa manusia zaman sekarang, ramai ghupenye yang minat dengan corak vinyl..ala2 kayu gituh. Earth theme gitu. Aku cuba untuk menerimanya sebagai cantik namun gagal. Sehingga aku dah sampai kat kedai pun..tengok cara real. dan bayangkan ... maaf. Reject. Ye lah..tempat keje aku lanti gini weh! Takkan rumah pon nak copy paste.
Ruang sangat luas tapi susun atur begini amat simple. Tapi menangkap jiwa aku.

Kuning? Nice. Sofa putih? NAY.

Color combination..suka!
Lagi lantai begini

Fenimin. Tertarik. Serius. Pink? NAY!

Walnut! Likessss amat. Sofa putih. NAY




 Finally..
Kejam tunjuk yang bergulung jer




No comments: