Protein untuk matangkan telur

Ada banyak perkara saya nak tulis. Tentang banyak perkara. Banyak benda nak share. Tapi saya tetap ada masa untuk membaca. Sesuatu yang kait mengait dengan ttc life. Saya terjumpa info dalam satu forum. Ader sorg forumer ni kabo; Pakcik dia kje dlm bidang r&d. Katanya... telur kita(wanita) terdiri dari protein. Hello, telur ayam pon dr proein juga. Jd, untuk mengembangpesatkan pembagunan telur2 yang kita ader, sepatutnya kita makan makanan yang berasaskan PROTEIN lah. Example; ikan, daging, soya. Tapi daging tak elok utk dimakan selalu. Bagi saya, one in a month OK. Soya; mengganggu kesuburan. Tinggallah ikan satu2 sumber protein yg terkenal. (Aku ni melahap ikan setiap hari. Tak jumpa ayam, daging, kura2-eh!, udang, sotong pon xper. Ikan mesti mau mkn jugaa.)

Alternative, amik supplement fish oil pon bagus juga..Kata pakcik nya lagi..
Langkah terbaik, boleh ambik supplement nutrilite AMWAY. Dia bukannya ahli amway yg promote produk tu. Katanya lagi, chemical medicine ni tahu2 je lah, so gerun.

No comments: