Keburukan soya

http://www.facebook.com/photo.php?fbid=296965573737042&set=a.162392547194346.25859.162383720528562&type=1&ref=nf

Tentang keburukan kacang soya. Sejak saya baca artikel ni (lama dulu), saya serik. Sebab saya dah rasa sendiri kesannya. Lebih kurang seminggu sebelum kawin, saya ada beli baanyak air kotak soya. Tiap hari nak minum konon nak kulit gebus(tetiba). Lepas tu, tiap2  hari terasa sakit tulang/sakit2 badan yang pelik. Sebelum kahwin cycle period saya sangat cantik. Saya dah catat lebih kurang 2-3 tahun untuk tengok pola. Tapi sejak kahwin, period saya semakin tak cantik. Dan dari setahun ke setahun, saya gagal untuk mengandung. Satu hari kawan kampus saya dulu bgtau soya ni mengganggu kesuburan. Sebelum ni saya suka sangat dengan tau fu fa. Selalu sangat beli kat pasar malam. Mungkin ia sedikit sebanyak mendatangkan kesan buruk. Wallahualam, Allah jua yang mengetahui apa yang tersirat.

No comments: