Bilakah akan dapat semula laptop yang dicuri tu

Pencuri dah DIPULANGKAN kepada emakbapak. Laptop aku masih TERPENJARA di balai polis MARANG. Kalau balai polis tu on de way je jln aku g kje hari, leh la singgap say hye2 babai kat inspektor yg aku x brpa nk suka nk menhadap tu. Tapi kalo nk sng g balai polis tu, kene la lalu jalan Bukit Kor. Yang mana jln tu of course tak bizi tp quite sunyi. Even berdua dengan suami pun takut juga nak2 malam. Kau berani?

Lama juga buat kerja guna netbook. MJ punya netbook dah lunyai dibawah kuasa aku je kan. Yang bestnya ialah RINGAN. Boleh hangkut tanpa rasa beban. Yang tabestnya ialah time buat keje. Keje bab2 dev system, dealing with UI design and all..ooooh senak kepala mak nih! Kau suka? Bila dah banyak beban dalam netbook tu kan..beban kerja lg beban peribadi lagi beban dll lg..mula lah lembab tak blh blah.

Akhirnya dengan tahap hilang malu dan terpaksa, kne la request laptop lain dengan operation manager. Bukan bos tak nak kasi pon padahal sendiri segan terlebih tak bley tahan. Bila dah dpt laptop baru tu, rsa melompat ke dunia baru lah! Wahla! Suka mak! Kau suka? Eh bukanlah laptop baru dapat dari kedai beskal pon, tapi baru format lah. Takpe. Best juga dan bersyukur.

Sekarang beban dah terpisah. Laptop utk kerja dan peribadi atau kerja luar. Cewah!

Baru2 ni dah call Inspektor tu, tp tak berjawab. Mesej tak berjawab. Aku marah ni. Kau ingat aku suka nak luangkan masa kontek kau banyak kali? Kau suka? Kalau profesional, informlah jika ader perkembangan. Dah memang aku lodge report tak perlu bayar, jadi lambat pulak aku dpt brgnya. Ye lah. Kau Tuan Inspektor. Aku cuma Tuan Norlida. Ketuanan aku cuma pada darah orang miskin. Bukan pangkat berlapis-lapis. Mana mahu dilayan. Nah, kau simpanlah laptop kampeni aku tuh, kami tak halal.  Dah susut nilai pun. Tapi, aku tak mahu kene ptg gaji, so aku nak jugak bende alah tuh. Walau brpa hengget pon harga dia.

OK. Beralaha dulu na....emosi ke ni?

No comments: