Bilamana aku..

 Tujuan:
  • Aku buka fb sbb nk tgk gambar engagement Linda Ibrahim pada masa kejadian.
  • Aku buka blog utk melepaskan idea dan pendapat dan tekanan dalam bentuk perkataan.
Lama2
  • Bila aku share benda2 baik, bimbang org kata..eleh, nak tunjuk baik lah tu..
  • Bila aku display gambar2 yang ku rasakan comel di fesbuk, aku rsa mcm perasan konon-konon comel, rasa x bek nya memperagakan diri sendiri sedangkan aku tahu, perempuan yang baik itu adalah yang paling kurang muncul di khalayak.
  • Bila aku letak gambar bahagia sama suami, nanti ada yang fikir alah, macam dia sorang la paling bahagia, yang sebenarnya aku pun malu nak display2 lelebey dan laki haku tidak galakkan. Bahagia yang sebenar bukannya di depan2 mata orang.
  • Bila aku tulis status-status yang berbau geram, nampak la macam aku pemarah, kureng sabar, suka mengeluh.
  • Bila aku tulis yang happy2 saja, nampak macam plastik dan sebab hidup macam roda; kadang2 pijak kaca, kadang2 pijak tahi, kadang2 terlanggar duri, kadang2 termasuk lobang...kaaaaan? 
  • Bila aku tulis benda2 yg aku sowang je paham(ha3), nampak sangat syok sendiri, tak ader org nk komen tabest jadinya..malu pulak.
  • Bila aku nk berkongsi hobi, terasa pula macam nak tunjuk pandai akan sesuatu. 
  • Bila dah ader fb, mcm sumer benda nk tulis nk tunjuk..harap diri aku pengguna teknologi dengan bijak. Apepun, blog adalah salah satu terapi peribadiku... 

    No comments: