Sedikit fakta tentang PCOS

Kesihatan saya belum pulih. Sebab tak jejak klinik pun. Jadi, tunggu je la baik sendiri. Dah selesai 1 urusan 2 kerja, kawan-baik-satu-kepala-sama-bongsu-sama-perangai-gilos ym saya tanye pasal kes pecah rumah. Cerita meleret pada bab nak jaga badan + ttc. RUpenye dia dah preggy 5w lbh, time saya g KL konon dia nk wat surprise tunjuk perut separa besar. Tetiba syst down n dia kne masuk ofc. Andaikata kami dapat jumpa hari tu, konpom saya akan lompat2 sorang(kalo x lompat berdua) sambil nangis2 depan khalayak. Konpem.

Kami memang sama PCOS. Usaha kami ponlebih kurang sama. Tapi dia berjaya after 2 yrs effort. Sebab? Dia BERJAYA tahan nafsu tak makan nasi selama 1 bulan. Allahuakbar..mati la, saya kene buat juger nampaknya. Bila berat turun mendadak, period akan stabil. Bila period stabil, akan menagndunglah secara semulajadi dengan izin Allah SWT.

Fakta-yang-saya-baru-tahu: Org PCOS susah nak kurus. Cis..kene buat sesuatu untuk turun lg 10kilo. Crash diet maybe?
Lagi pasal pcos.

No comments: