About Mr.Dear

Someone has requested me to write about my love. He he he. Wat to story.. Tulis je ar rentetan kisah kami.. Permulaan At the early stage.. dia x berani sgt nak kacau aku..sbbnya aku ngadap monitor je manjang. kurang sgt nk bermesra dgn makhluk2 dalam tuh. mmg la dear, aku bnyk sungguh keje..err ye ker ek..x silap aku, bru dpt pojek siskom start bln 4/08 kot. yg aku bz manjang tu watpe ek..tah ler..hehe. Dear rpt dgn few girls lain, tp aku x pueh ht btol bl ader yg gtl gosipkan aku dgn dear. so childish! Siyes sshnya nak coretkan perasaan ttg dear. Semuanya dirasakan dlm ht je. Naper aku suka dia?Naper ek..asalnya mayb sbb tgk dia ringan tulang. pastu matang gak la. lagi, ader sentimen english2 sket..ehehe..mmg taste aku cenggini..pastu tgk pd fresnter dia, aku content2 bout brain la..psicology la..means dat, he's not calang2 org gak kot.. erm lagi..dia cool. sbb dia cool, beku la aku salu malu sendiri bila nk khianat/usik dia..takut dia buat dek je..adey..tp turning point nya ialah pertama kali aku 'dengar' ckp lelaki. dia ader advice aku psl something agk big matter. biasa ssh gak nk dgr ckp sebarang lelaki ni. apatah lg yg x phm situation aku. sjk dlu gak mmg aku dah set in mind, aku hanya leh terima calon hubby someone yg aku leh dgr kata..sbb suami ni utk ditaati..kalo jns yg aku suka duk argue manjang mcm en.F tu..ssh la kan.x suka org over confident. Origami One day, mr.dear study how to do origami. tgk2 sample on internet. mcm2 pesen.katak la, ape la, mcm2 la. dear choose the simplest one to tiru.he3.nk suh aku buat gak, hampeh aku x reti. dear mntk opinion aku. lastly, dear buat seekor burung. burung ke angsa ek..tah ler..spesis tu la. dear buat 2 ekor. dear bg kat aku seekor. yg x cantek punye. yg cantek punye dear, dear color cantek2. n put on his monitor. then, bila seme org dh blah blk, yg sekor lg dear bg tu, aku color ikut selera aku lak..then, dgn tah pape perasaan aku ni, aku pegi ltk burung origami tu dkt dgn dear punya ats monitor tu. hik3! lantak la pe yg dear nk pk or ask..hehe Rupenye dear bgtau, ramai yg persoal bout both of origami bird tu. Dear senyum2 sipu2 siput xtau nk jwb. Dugaan As time moved on, makin bnyk lak dugaannya. Sjk awal lg. awal2nya, we hv decided to keep our secret relationship to all. Except sorg, En.D. Then, dear rsa bersalah dkt kwn2 baik dia, baki 3 org lg. Lps sorg-sorg dear bgtau. Kdg mcm x puas ht gak ler. Dear x keep secret btl2. Tp nk wat camner, kwn2 baik dia, dia yg tau cmne nk jga ht member2. Dlm pd duk rahsia2 tu, mcm2 keadaan yg menyeksakan. Yg menguji perasaan n rahsia yg tersimpan. Mn x nya, nk jga nama dear n also hub dgn kwn2. Memba2 mcm prejudis je dgn dear. Hanya kerana dear dh x rpt sgt dgn jiran tu yg sorg. Ape kellas, kwn la dgn semua. Aku suka dear bergaul dgn ramai2 lelaki instead of kwn dgn sorg 2 je. x rock ar gituh. tah ler..mcm budus je kalu nk explain all bout dat kat sini. let it be. hanya aku n dear phm wat we hv we going tru so far. Ada yg x setuju dgn ikatan hati kami(ayt poyos), mula nk api2kan aku n 'advice' mcm2. advice la sgt.sbb ade sesuatu i sebalik advice tu.biarlah.. Lps engaged pun lg teruk rasanya. One by one dtg menguji hub kami. Letey sgt. Letey bertunang x abis2 lg. Habis dugaan dr luar, x henti2 lak dugaan dr dalaman. Kata Mr.Dear, too many challenge n obstacle in our job, task n surrounding. we can go through beyond it together. even it almost make us down like a flying bird. i will ur wingman. protect n stand beside u. Dulu vs Skrg Dulu, aku cool je. ttp yakin dgn hubungan kami. Tak ader ape sgt aku nk risaukan. Mcm yg angah ckp, selagi ader Jujur, Ikhlas, Trust & Respect. Sbb tu sejauh mana pun aku dr dia, aku ttp cool. Tapi, skrg ni..day by day..bila dia jauh, aku jd mcm takut je. Bkn sbb pe..tp sbb ader je phk2 yg nak kenakan aku..salu buat aku pressure. Lg aku sabar, lg diorg bermaharajalela. Takpe la selagi aku blh thn, aku thn. Selebihnya serahkan sajer pd Yang Maha Esa. Aku hanya nk wat keje aku. Takde masa la nk lyn all the bullshit things. Biar pun semua masalah/ujian dtg dgn keadaan dh jd bersimpang siur n kait mengait, aku ttp aku yg sama. Aku x sembunyikan apa2 yg betul. Tu yg pasti dlm diri aku pegang selama ni. Berkata benarlah biarpun pahit. Hakikat tu lah yg menjadikan sosial life aku kacau bilau. Nasib la labu... The best part, aku suka sgt dia pggl aku sweetheart! hehe..

1 comment:

~ iza ~ said...

adeh..camtu yek rupanya dugaan org bertunang..huu..banyak2kan bersabar yek..