KMM in memory

Thursday, November 30th, 2006

Tetiba teringat zaman matrikulasi di KMM,Londang,melaka. a.k.a london, malaysia.masa sem 3 aku duk melangut kat tingkat asrama blok B4 kalo x silap.maka ternmpklah cik maslinda, lacturer programming blk ke asrama.punya la syok dia jln sampai terlepas blok yg diduduki..tetiba dia patah blk.n aku x nmpk dia tersenym sorg ke x bcoz lokasi aku yg lbh tggi. ni mesti angau pk si buah hati..ahaks..sbb time tu ader desus desas yg dia ni D.A.P. cun orgnya.mcm model iklan..n wara’sungguh penampilannya.lembut tutur katanya. tp malangnya dia buat dono je time dia tahu aku ’sekapal’ dgnya. rupanya org wakaf mempelam je.dia tegur aku pun lps aku dh jd star valley ball n kami layak ke final.go! Fighting!! ingt plak dia muka aku ni yg prnh buat frenly game dgn geng2 lacturers. x prnh ter pk plak bola tmpt tu leh ‘mesra’ ngan tgn aku. sejenis bola yg prnh aku phobia. rendah bkn sbrg rndh..sbb semangat juang aku tggi.ahaks! kalo x masakan depa blh terbeliak mata bila aku beregu ngan arin blh beat semua team regu wanita KMM.bknnya seronok pon tgk cik lacturer kimia aku rebah time bls service aku..mmg x seronok..tp apakan daya..aku ngan arin terlalu serasi dlm court.ngeh3! yg bestnya sbb bidang terjun ni sajer suka2 masuk tournament badminton dpt tepukan gemuruh lps mng.hmmm..meleret senyuman. teruja dgn kata2 roomate,zalia..why dont we try all the best dlm setiap tournament?mana tau ader rezeki. lps tu,kitorg kumpul org buat team nasyid! ayyak! suara level blk air je ni. no hal pujuk zalia.kalo combined ramai2..harmoni la suara2 sumbang kami. akibat selalu duet ngan zalia time basuh baju or bersiram..keyakinan dtg juga. cukup je ahli group, pk plk costume n lagu. persetujuan d capai utk setup lab coat+kain n tudung htm. idea yg agk freak!janji x prototype. setup plak keadaan pentas ala2 kucar-lanar sbb tema lgu psl perang. lagu kumpulan now see heart berkumandang. dgn ubahsuai para musicians x akan diktiraf mcm fairuz, zalia n Asheeq,farah farhan!

c/o: "anak2 kecil menggongcangkan ibunya.. yang lemah longlai x lagi bernyawa jeritan suara, batinnya…. x siapa mendengarnya…."

bkn saja waktu atas pentas tu, sampaikan hr ni..tubuh akan meremang mengalunkan bait2 corus tu. mlm penyampaian hadiah pemenang,semua x nak naik pentas.sbb x cayer dpt 3rd place dr 12 group yg bertanding. ingt saguhati jek.so,semua x prepare pakai lawa2. last2 suliana jugak kene paksa angkut hamper..dgn tudung htm yg x di iron tu..ngeh3! you r right, Zalia! kita mmg BOLEH! atas kata2 semangat tu jugak, aku blh jadi naib juara carom terbuka wanita. join senyap2 je coz x nak geng2 aku yg poyo tu dtg buat kacau. hlg fokus aku nnt. camaner leh kalah tipis ngan junior lak nih..aduh..bengkek!x pe la..maggi dlm hamper tu sama jenis je kan. blh la alas perut seminggu.hehe malunya kalah dgn junior, aku blk bilik cam tu jek.isk2!! nasib baik ader la insan2 prihatin yg g hantar hadiah kemenangan kat bilik.thanx! Indahnya zaman remaja.buat je apa yg disuka.yg penting jgn lepaskan peluang di dpn mata. Jgn mati sebelum ajal.dan cuba lah jadi pemenang. kalau x mng pun jd org yg kalah bermaruah.

No comments: